Lokalizacja przedsiębiorstw społecznych – przymus czy wybór? Ewa Bogacz-Wojtanowska |
SŁOWA KLUCZOWE przedsiębiorstwo społeczne, lokalizacja, sukces i trwałość przedsiębiorstwa społecznego KEYWORDS social enterprise, location, success and sustainability of social enterprise |
STRESZCZENIE Celem opracowania jest charakterystyka i ocena lokalizacji przedsiębiorstw społecznych, w odniesieniu do porażki, trwałości i sukcesu przedsiębiorstwa, jak również refleksja na temat dostępu do korzystnych lokalizacji. Pokazano także elementy procesu decyzyjnego, które wpływają na wybór konkretnej lokalizacji. W efekcie w artykule wskazano, jakie lokalizacje mogą budować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw społecznych i przyczyniać się do ich sukcesu – zarówno społecznego, jak i ekonomicznego. Opracowanie powstało na podstawie badań prowadzonych w przedsiębiorstwach społecznych w Polsce w latach 2012-2013. ABSTRACT The aim of the paper is to assess the characteristics and location of social enterprises in respect of failure, stability and success of the enterprise, as well as a reflection on access to preferred locations. The author also discusses the stages of the decision-making process which influence the selection of a specific location. As a result, the article indicates which locations can build a competitive advantage of social enterprises and contribute to their social and economic success. The study is based on research conducted in social enterprises in Poland in 2012-2013. |
LITERATURA / REFERENCES Bogacz-Wojtanowska E. [2013], Raport końcowy z badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwami społecznymi w Polsce, Fundacja Instytutu Spraw Publicznych, Warszawa. |
SUGEROWANE CYTOWANIE / SUGGESTED CITATION Bogacz-Wojtanowska E. [2014], Lokalizacja przedsiębiorstw społecznych – przymus czy wybór?, "Ekonomia Społeczna", nr 1(9), s. 20-28. |