LITERATURA / REFERENCES
Austen A. [2007], Nowe trendy w ekonomii i zarządzaniu. Znaczenie koncepcji sieci dla rozwoju przedsiębiorczości społecznej, „Problemy Zarządzania“, nr 3(17).
Balser D., McClusky J. [2005], Managing stakeholder relationships and nonprofit organization effectiveness, "Nonprofit Management & Leadership" No. 15(3).
Barendsen L., Gardner H. [2004], Is the Social Entrepreneur a New Type of Leader?, "Leader to Leader", No. 34.
Bartram T., Casimir G. [2007], The relationship between leadership and follower in-role performance and satisfaction with the leader; The mediating effects of empowerment and trust in the leader, “Leadership & Organization Development Journal”, No. 28(1).
Block P. [1991], The Empowered Manager: Positive Political Skills at Work, Jossey-Bass, San Francisco.
Dacin M.T., Dacin P.A., Tracey P. [2011], Social entrepreneurship: a critique and future directions, "Organization Science", Vol. 22, No. 5.
Defourny J., Nyssens M. [2010], Conceptions of Social Enterprise and Social Entrepreneurship in Europe and the United States: Convergences and Divergences, "Journal of Social Entrepreneurship", Vol. 1(1).
Domański J. [2010], Zarządzanie strategiczne organizacjami non profit w Polsce, Wolters Kluwer, Warszawa.
Drayton W. [2002], The citizen sector: Becoming as entrepreneurial and competitive as business, "California Management Review", No. 44(3).
Frączkiewicz-Wronka A. [2010], Pomiar efektywności i interesariusze oraz ich znaczenie dla strategii organizacji publicznych, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne, podstawowe problemy, Wydawnictwo Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
Frączkiewicz-Wronka A. [2012], Analiza interesariuszy jako metoda wspierająca formułowanie strategicznych zamierzeń w organizacji, [w:] R. Krupski (red.), Metody badań problemów zarządzania strategicznego, Wydawnictwo Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
Frączkiewicz-Wronka A. [2014], Zarządzanie usługami społecznymi. Studium partnerstw publiczno-społecznych, Difin, Warszawa.
Griffin R. [2012], Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
Hartigan P. [2006], It’s about people, not profits, "Business Strategy Review", No. 17(4).
Hausner J. [2007], Ekonomia społeczna jako kategoria rozwoju, [w:] J. Hausner (red.), Ekonomia społeczna a rozwój, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007.
Huczek M. [2003], Marketing organizacji non-profit, Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu, Sosnowiec.
Huybrechts B., Mertens S., Rijpens J. [2014], Explaining stakeholder involvement in social enterprise governance through resources and legitimacy, [w:] J. Defourny, L. Hulgard, V. Pestoff (red.), Social Enterprise and the Third Sector: Changing European Landscapes in a Comparative Perspective, Routledge.
Ireland R.D., Hitt M.A., Camp M., Sexton D.L. [2001], Integrating entrepreneurship and strategic management actions to create firm wealth, "Academy of Management Executive", No. 15(1).
Kasperek A. [2005], Kultura przedsiębiorczości – wprowadzenie do problematyki, Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. K. Goduli, Chorzów.
Kaźmierczak T. [2007], Zrozumieć ekonomię społeczną, [w:] T. Kaźmierczak, M. Rymsza (red.), Kapitał społeczny. Ekonomia społeczna, Fundacja Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.
Kirby D.A. [2003], Entrepreneurship, McGraw Hill Education, London.
Korosec R.L., Berman E.M. [2006], Municipal support for social entrepreneurship, "Public Administration Review", No. 66(3).
Limański A., Drabik I. [2007], Marketing w organizacjach non-profit, Difin, Warszawa.
Mason Ch. [2012], Up for grabs: A critical discourse analysis of social entrepreneurship discourse in the United Kingdom, "Social Enterprise Journal", Vol. 8, Issue 2.
Miller T.L., Wesley C.L., Williams D.E. [2012], Educating the Minds of Caring Hearts: Comparing the Views of Practitioners and Educators on the Importance of Social Entrepreneurship Competencies, "Academy of Management Learning & Education", Vol. 11 Issue 3.
Mirabella R.M., Wish N.B. [2000], The ‘best place’ debate: a comparison of graduate education programs for nonprofit managers, "Public Administration Review", Vol. 60, No. 3.
Moore M. [2000], Managing for value: organizational strategy in for-profit, non-profit, and governmental organizations, "Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly", No. 29.
Mort G.S., Weerawardena J., Carnegie K. [2003], Social entrepreneurship: Towards Conceptualisation, "International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing", No. 8(1).
Mumford T.V., Campion M.A., Morgeson F.P. [2007], The leadership skills strataplex: leadership skill requirements across organizational levels, "The Leadership Quarterly", Vol. 18.
Muscat E., Whitty M. [2009], Social Entrepreneurship: Values-Based Leadership to Transform Business Education and Society, “Business Renaissance Quarterly”, Vol. 4, Issue 1.
Nicholls A. [2006], Playing the Field: A New Approach to the Meaning of Social Entrepreneurship, "Social Enterprise Journal", Vol. 2(1).
O’Neill M., Young D.R. [1988], Educating Managers of Nonprofit Organizations, Praeger, New York, NY.
Ospina S., Diaz W., O’Sullivan J.F. [2002], Negotiating accountability: managerial lessons from identity-based nonprofit organizations, "Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly", Vol. 31.
Pache A., Chowdhury I. [2012], Social Entrepreneurs as Institutionally Embedded Entrepreneurs: Toward a New Model of Social Entrepreneurship Education, "Academy of Management Learning & Education", Vol. 11 Issue 3.
Papadimitriou D. [2007], Conceptualizing effectiveness in a non-profit organizational environment: an exploratory study, "The International Journal of Public Sector Management", No. 20(7).
Parry K.W., Proctor-Thomson S.B. [2003], Leadership, culture and performance: The case of the New Zealand public sector, "Journal of Change Management", Vol. 3(4).
Pless N.M., Maak T.S., Stahl G.K. [2011], Developing Responsible Global Leaders Through International Service-Learning Programs: The Ulysses Experience, "Academy of Management Learning & Education", Vol. 10, Issue 2.
Pocztowski A., Miś A. [2002], Analiza zasobów ludzkich w organizacji, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
Praszkier R., Nowak A. [2012], Przedsiębiorczość społeczna. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Przedsiębiorczość [2008], Przedsiębiorczość społeczna – teoria i praktyka, publikacja podsumowująca projekt „Akademia przedsiębiorczość. Rozwój alternatywnych form zatrudnienia” realizowanym w ramach IW EQUAL, Kraków.
Quarter J., Mook L., Richmond B.J. [2003], What Counts: Social Accounting for Non-profit Organisations and Cooperatives, Prentice-Hall, New Jersey.
Robbins C.J., Bradley E.H., Spicer M. [2001], Developing Leadership in Healthcare Administration: A Competency Assessment, "Journal of Healthcare Management", No. 46(3).
Robbins S.P., DeCenzo D.A. [2002], Podstawy zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Roberts D., Woods C. [2005], Changing the world on a shoestring: The concept of social entrepreneurship, "University of Auckland Business Review", No. 7(1).
Royce M. [2007], Using human resource management tools to support social enterprise: emerging themes from the sector, "Social Enterprise Journal", Vol. 3, Issue 1.
Ryan P., Lyne I. [2008], Social enterprise and the measurement of social value: methodological issues with the calculation and application of the social return on investment, "Education, Knowledge and Economy", No. 2(3).
Sagawa S., Segal E. [2000], Common interest, common good: Creating value through business and social sector partnership, "California Management Review", No. 42(2).
Salamon L., Anheier H. [1998], The emerging sector revisited: a summary, initial estimates, The Johns Hopkins University, Institute for Policy Studies, Center for Civil Society Studies, Baltimore.
Sharir M., Lerner M. [2006], Gauging the success of social ventures initiated by individual social entrepreneurs, "Journal of World Business", No. 41(1).
Skrzypek E. [2007], Kapitał intelektualny jako podstawa sukcesu w społeczeństwie wiedzy, „Problemy Jakości”, nr 1.
Smith I.H., Woodworth W.P. [2012], Developing Social Entrepreneurs and Social Innovators: A Social Identity and Self-Efficacy Approach, "Academy of Management Learning & Education", No. 11(3).
Spinelli R.J. [2006], The Applicability of Bass’s Model of Transformational, Transactional, and Laissez-Faire Leadership in the Hospital Administrative Environment, "Hospital Topics: Research and Perspectives on Healthcare", No. 2(84).
Thach E., Thompson K.J. [2007], Trading places: Examining leadership competencies between for-profit vs. public and nonprofit leaders, "Leadership and Organization Development Journal", Vol. 28(4).
Timmons J.A. [1999], New Venture Creation. Entrepreneurship for the 21st Century, Irwin / McGraw-Hill, Singapore.
Wallick W.G., Stager K.J. [2002], Healthcare managers roles, competencies, and outputs in organizational performance improvement / Practitioner response, "Journal of Healthcare Management", No. 47(6).
Wronka M. [2014], Sukces i jego pomiar w przedsiębiorstwach społecznych – próba operacjonalizacji, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, Wydawnictwo Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
Wronka M. [2009], Identification of critical success factors of social enterprises – research results, “Management”, Vol. 13, No. 1.